In bed

Ligger i sangen o klockan ar kvart over 10 snart. Sag pa The Closer med Tessan och sen sangen, ar trott och har ont i vanster ljumske efter en dag med turistande i Philadephia. Fick se massor med olika saker som man sa klart maste se nar man ar i philly. Bland annat Independence hall och liberty bell. Parkera i ett parkeringshus med vaning A-J tror jag, kan ha varit flera vaningar :S

Sen direkt upp till huset som dom har Liberty Bell, en stor klocka som man sager att man ringde i samma ogonblick som den amerikanska kongressen forklarade sin sjalvstandighet. Manen som ar med pa bilden ar en sakerhetsvakt som stog och vaktede klockan helt enkelt. Var hog sakerhet och dom kolla igenom vaskor och man fick knappa upp jackan och visa innan man fick ga in i huset och lasa om och kolla pa klockan..


Liberty Bell

Sen gick vi ut och mitt over dar vi gick ut lag Independence Hall dar bade sjalvstandighetsforklaringen och konstitutionen togs fram och signerades. De va ocka har i ett torn som Liberty Bell hangde. Vi gick aldrig in for tyckte de inte var sa viktigt, bara sloseri med pengar..


Framsidan, tyvarr med sol..                        Och baksidan med massa trad..


Sen sa gick vi vidare 15 streets upp (va langa kvarter sa va en bra bit att ga) och gick igenom 2 parker som tydligen va kanda. I den ena stog de ett monument som minne till George Washington, USAs forsta president. Och i den andra sa var de tydliga manga brollopsbilder som va tagna :)

Forsta parken:

Monumentet


Tessan ville inte sitta i alla sno, larvigt ;)


Fina parker med massa sno..

Park nr2:


Har togs manga brollopsbilder sa tessan       Fanns oxa massa snogubbar

Sen gick vi upp till 20 street och vande och gick ner pa market, dar de lag en Gap outlet dar jag koppte nya mjukisar och en skon varm rod och mysig troja :P Sen vandrade vi vidare ner pa Market och gick till huset som William Penn, som ar grundare av Pennsylvania, stog pa. Precis brevid den byggnaden sa stog de en gigantisk klanypa och har ingen aning om varfor. Va oxa en jatte stor julgran..

 
Gigantisk klanypa mitt i Philly :P


Forut fick man inte bygga byggnader som va hogre an den har.. Hogt dar uppe star Penn


Jag o Tessan vid en gigantisk julgran :P

Sen fortsatter vi ner pa Market annu mera och kommer till en galleria som vi gick in i och jag koppte en lilarutig skjorta pa Old Navy. Sen annu langre ner pa Market!! och gick ner till Betsy Ross hus. Hon ar kvinnan som gjorde den amerikska flaggan.. Sen tog varmchoklad pa starbucks mitt imot, Tessan dricker inte heller kaffe :) efter de gick vi till bilen och akte hem. Men forst forbi Philadelphia museum of art som har valdigt kanda trappor. De var dar rockt sprang upp... Sen vart de hem o ta de lugnt och prata med Kakan o Johan :D sa kul har jag inte haft pa lange ;P


Betsys hus..


Jippi, har sprang jag.. NOT hehe :P


Dagen kladfynd..


Bara sa ni ska fa se hur mycket sno vi har har :P
Nu ska jag prata vidarwe med min lilla marcus ett tag sen dags att sova. Kl ar nu mera halv 12 sa tog lite tid de har...

Puss o Kram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0